söndag 25 juli 2010

Borta bra men hemma bäst

Efter att för tre månader sedan ha dragit igång en kyrkjakt så trodde säkert många att kyrkjakt inte var något svårt. Jag menar, kyrkorna rör ju inte på sig... Det visade sig dock att det var många faktorer som skulle spöka. För det första ska jag och David besöka dem tillsammans och en kamera bör rimligtvis vara med eftersom kort ska tas. Dessutom, vilket kanske är det största problemet, så måste kyrkorna givetvis vara öppna, för annars är det svårt att ta sig in och utforska.

För ungefär två veckor sedan gick jag på semester och åkte hem till de värmländska skogarna; ett ställe som min käre vapendragare David redan befann sig på. Jag hade med min kamera, så vi bestämde oss för att under min semester besöka ett gäng kyrkor, både stora och små, ljusa och mörka, gjorda av sten eller trä. Efter att ha börjat hela jakten med Bjurums kyrka långt borta i söderns land så bestämde vi oss för att börja vår sommarjakt på kyrkor vid en betydligt närmare kyrka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar